Edit. laitoin alas vähän lisätietoja, miten olen omat korttini tehnyt.

KaijaK Tilkut-listalta järjesti lorukorttivaihdon, jossa kukin osanottaja teki kahdesta itse valitsemastaan aiheesta lorukortin jokaiselle osallistujalle. Meitä oli yhteensä 8 osallistujaa joten jokainen sai 16 erilaista lorukottia. Tosi mainioita niistä tulikin! Kiitos kaikille kanssaloruilijoille ja Kaijalle vaihdon järjestämisestä.

Nämä putkahtivat tänään postilaatikosta

1876713.jpg

Ja nämä ovat minun tekemiäni

1859447.jpg

Ylimmäinen lintuaiheinen kortti perustuu Anna-Mari Kaskisen runoon Naputusta, taputusta (kirjasta Lorulintu) ja siiliaiheisen takana on Kirsi Kunnaksen S niin kuin Siili -loru Tiitiäisen tuluskukkarosta.

Tässä vähän tietoa, miten olen kortit tehnyt: sekä taka että etuosa ovat kangasta. Välissä on Fast2Fuse-koviketta joka on tosi napakkaa ja just hyvän ohutta tähän hommaan. Suomessa sitä myy ainakin Tilkkutex, omani olen tilannut USA:sta. Fast2Fusessa on liimapinta molemmilla puolilla, joten tässä tapauksessa ei tarvinnut käyttää kaksipuolista liimaharsoa. Taustakangas, johon olen kirjoittanut lorun, on erikoiskäsiteltyä kangasta, johon voi printata mustesuikukirjoittimella, ja jonka pitäisi kestää pesua. Merkki on EQPrintables ja olen tilannut senkin USA:sta. Unohdin kaikessa kiireessä huuhdella kankaan printtauksen jälkeen (näin pitäisi tehdä ylimääräisen värin poissaamiseksi), toivottavasti siitä ei ole suurta vahinkoa. Omat korttini ovat n. postikorttikokoa, ehkä 10 x 14 cm.